Nowa Kia Sportage. Mocniej, szybciej i bardziej luksusowo

W ramach liftingu Kia nie tylko poprawiła urodę swojego bestsellera i wzbogaciła jego wnętrze, ale także podrasowała mu napędy. Najmocniejsza wersja ma teraz prawie 300 koni! Mówiąc krótko, nowa Kia Sportage, jest teraz jeszcze bardziej „sportage”.

Nowa Kia Sportage. Mocniej, szybciej i bardziej luksusowo

    Spis treści:

Poprawianie dobrego, to zawsze duże wyzwanie. Szczególnie, gdy mówimy o takich samochodach, jak Sportage. Można powiedzieć, że to auto jest fundamentem sukcesu Kii – od niego zaczęła się globalna kariera marki. Łącznie na całym świecie sprzedano już ponad 7 mln Sportage’ów, a w Polsce model ten od lat jest królem kompaktowych SUV-ów i nie opuszcza rankingu TOP 10. najpopularniejszych samochodów nad Wisłą.

Nowa Kia Sportage. Bardziej premium

Znak rozpoznawczy wszystkich nowych Kii to przednie reflektory w stylistyce  „Star Map” i dokładnie takie dostał też nowy Sportage. To upodobniło go do modeli takich jak EV9, EV3 czy Sorento. Przemodelowano przy okazji przedni i tylny zderzak, zmieniono nieco osłonę chłodnicy i grafikę tylnych lamp. Do tego dołożono nowe wzory felg w rozmiarze od 17 do 19 cali. Efekt? Odświeżony Sportage wygląda znacznie bardziej futurystycznie, ale też jakby… potężniej i bardziej zadziornie. Szczególnie z przodu, gdzie nowe reflektory i grill poszerzyły optycznie nadwozie i dodały mu pewności siebie.

We wnętrzu pojawiło się nowe, dwuramienne koło kierownicy (w wersji GT Line wykończone dwukolorową skórą), zmieniono otwory wentylacyjne, mamy też nowe, bardziej luksusowe materiały wykończeniowe. W wersji GT Line pojawiła się nowa biało-czarna tapicerka ze sztucznej skóry i zamszu, który do złudzenia przypomina prawdziwy skórzany zamsz, ale wykonano go w 75 proc. z poliestrów plus wody. W Business Line nadal mamy tapicerkę z zamszu i naturalnej skóry – do wyboru w kolorystyce czarnej lub beżowej.

Nowa Kia Sportage. Lepsze wyposażenie, większe bezpieczeństwo

Przede wszystkim poprawiono wyposażenie standardowe wszystkich wersji. Na przykład „L-ka” dostała tapicerkę materiałowo-skórzaną, elektrycznie regulowane przednie fotele oraz system monitorowania martwego pola. A wersja Business Line dodatkowo otrzymała tapicerkę skórzaną, wentylację foteli przednich, cyfrowy kluczyk Digital Key 2.0 (dostęp do samochodu za pomocą smartfona), a także 10-calowy wyświetlacz Head-Up display.

Te dwie ostatnie pozycje to nowości w Sportage’u. Ale nie jedyne. Poza nimi mamy wreszcie bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, nowe multimedia mają możliwość dodawania aplikacji (np. gier zręcznościowych, YouTube’a, aplikacji streamingowych), a pokładowy hotspot WiFi pozwoli podłączyć do pięciu urządzeń.

Nowa Kia Sportage otrzymała również zaktualizowane i poprawione systemy bezpieczeństwa. Na pokładzie jest m.in. rozbudowany asystent unikania kolizji czołowej drugiej generacji (FCA 2), asystent utrzymania pasa ruchu (LFA 2), aktywny tempomat z funkcją awaryjnego zatrzymania (SCC 2) i asystent jazdy po autostradzie (HDA 2). Ponoć działają one tak sprawnie, że Sportage teoretycznie mógłby jeździć sam, przynajmniej po autostradzie. Niestety, przepisy na to nie pozwalają, więc koniecznie było zastosowanie w kierownicy nowych czujników pojemnościowych, które sprawdzają, czy kierowca na pewno trzyma ręce na kierownicy.

Nowa Kia Sportage. Mocniejsze napędy, lepsze osiągi

Podstawą będzie silnik benzynowy 1.6 T-GDI o mocy 150 KM i momencie 250 Nm – który współpracować będzie ze skrzynią manualną lub automatyczną dwusprzęgłową 7DCT, ale będzie miał napęd tylko na przednią oś. Ten sam silnik dostępny będzie w mocniejszej, 180-konnej odmianie i standardowo wyposażony będzie w skrzynię 7DCT oraz napęd na cztery koła AWD.

Sporo więcej zmienia się w wersjach hybrydowych – zarówno klasycznej (HEV), jak i plug-in (PHEV). Obie dostały odświeżone układy hybrydowe o większych mocach, udoskonalone silniki elektryczne oraz mocniejsze jednostki spalinowe, które jednocześnie dostosowano do najnowszych europejskich norm emisji spalin. W efekcie obie hybrydowe wersje są znacznie mocniejsze i bardziej dynamiczne. Moc systemowa HEV-a wzrosła z 210 do 239 KM, a PHEV-a z 245 do aż 288 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w przypadku hybrydy wynosi teraz 7,9 sekundy (jest szybsza o 0,5 sekundy od poprzednika), natomiast plug-inowi zajmuje to tylko 7,5 sekundy (wcześniej było to 8,3 sekundy).

Zarówno HEV, jak i PHEV, co jest nowością, dostępne będą zarówno z napędem na przednią oś, jak i na tylną. Obie hybrydy współpracują z klasyczną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Akumulatory się nie zmieniają – ten w PHEV nadal ma pojemność niespełna 14 kWh, co pozwoli przejechać tylko na prądzie około 65 km.

Nowa Kia Sportage. Cena

Pierwsze egzemplarze nowego Sportage’a wjadą do polskich salonów w trzecim kwartale tego roku – będą to wersje benzynowe. Hybrydy dołączą do nich nieco później – HEV w czwartym kwartale 2025, a PHEV w pierwszym kwartale przyszłego roku. Już teraz jednak Kia opublikowała cennik wszystkich wariantów auta.

Najtańszy Sportage z silnikiem 1.6 TGDI 150 KM i w wersji wyposażenia „M” kosztuje 135 500 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 13 000 zł, a do napędu na cztery koła 11 200 zł, ale w tym wypadku klient otrzyma jednocześnie 30 KM i 15 Nm więcej.

Klasyczna hybryda w wersji „M” kosztuje 165 tys. zł plus ewentualnie 11 200 zł za napęd na cztery koła. Najtańsza hybryda plug-in z napędem na przód wyceniona została na 192 600 zł. Lepsza wersja wyposażenia „L” wymaga dopłaty 9000 zł, a Business Line kolejnych 15 000 zł, ale w jej przypadku możemy śmiało mówić już o luksusowym kompaktowym SUV-ie, bo na wyposażeniu ma nawet skórzaną tapicerkę (może być czarna lub beżowa), inteligentne światła adaptacyjne, elektryczną klapę bagażnika, wentylowane fotele, wyświetlacz head-up, kluczyk cyfrowy i wiele, wiele innych.

Topowa i usportowiona z wyglądu odmiana GT-Line wyposażona jest m.in. w kamery 360 stopni, system nagłośnienia Harman Kardon, wszystkie najnowsze systemy wspomagania i bezpieczeństwa, pamięć ustawień fotela kierowcy itp. Zapłacić za nią trzeba od 191 000 zł (w przypadku benzynowego 1.6 TGDI 150 KM 7DCT) do 241 800 zł w wersji PHEV AWD. Dodatkowo do GT-Line dokupić można elektronicznie sterowane zawieszenie za 4000 zł oraz dwukolorowe nadwozie (słupek A i dach lakierowane na czarno) za 3300 zł.

Spostrzegawczy zauważą, że nowa Kia Sportage podrożała w stosunku do wersji sprzed liftingu. HEV z napędem na przód w wersji wyposażenia „L” kosztował 165 900, a cenę odświeżonego modelu ustalono na poziomie 174 400 zł. To o 8500 zł więcej. Jednak trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że z tego 5 000 zł to wartość wyposażenia jaka doszła do wyposażenia standardowego (np. elektrycznie sterowane fotele, materiałowo-skórzana tapicerka oraz system monitorowania martwego pola). Różnica w cenie  maleje więc do 3 600 zl. Również nie bez znaczenia jest fakt, że auto nie tylko lepiej wygląda, ale przede wszystkim lepiej jeździ, bo ma o 29 koni więcej. Zatem nie jest wcale drożej, tylko szybciej, ładniej i bardziej na bogato.

Udostępnij

facebookxmail

Powiązane

28 lat Kia w Polsce. Z tej okazji hybrydowy Sportage za 1019 zł miesięcznie!

Aktualności Modele XCeed Sportage

28 lat Kia w Polsce. Z tej okazji hybrydowy Sportage za 1019 zł miesięcznie!

10 czerwca, 2025

Kia zadebiutowała na polskim rynku w 1997 r. Od tamtego czasu pokonała długą drogę – od taniej marki produkującej proste,…

Kia PV5. Cena i specyfikacja

Użytkowy PV5 Modele Elektryczny (EV) Rodzinny

Kia PV5. Cena i specyfikacja

30 maja, 2025

Kia opublikowała cennik swojego pierwszego elektrycznego modelu użytkowego – modelu PV5. I to zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej.…

Wilgoć w samochodzie – przyczyny, skutki i skuteczne sposoby na jej usunięcie

Aktualności Przepisy i porady

Wilgoć w samochodzie – przyczyny, skutki i skuteczne sposoby na jej usunięcie

23 maja, 2025

Zaparowane szyby, nieprzyjemny zapach, przemoczone dywaniki czy nawet pojawiająca się pleśń to nie tylko uciążliwości dnia codziennego, ale także poważne…